fredag 16 maj 2008

Prao

Idag har vi praoat i skolan. (Stavas det så? xD) Jag och Julia praoade på McDondal´s på A6. Vi skulle komma klockan nio, men A6 öppnar klockan tio, så våran handledare kom och öppnade. Först visdade hon och sa koden till alla dörrar på McDondal´s och sedan gick vi till omklädningsrummet och fick kläder, som var as stora xD,och sedan började vi städa, torka borden, ta ned stolar m.m. Och sedan torkade vi borden, tog bort brickorna som folk bara ställt kvar på bordet, bytte ut sopp-påsar, och mugg-påsar, fyllde på sugrör, salt,socker,peppar m.m. Vi åt också lunch, vi behövde inte ta med egen, utan vi fick ta vad vi ville, vi hade en halvtimme lunchrast, sedan jobbade vi igen. Sedan på em. hade vi en till rast, då fick vi glass xD
Det var många som kom fram och frågadehur gammla vi var och så, och en kille kom fram när vi bytte sopp-påsen och sa:
Killen: "Hej, hur gammla är ni? jobbar ni här? Får ni betalt?"
Jag och Julia: "Tretton år"
Killen:"Jobbar ni här? Får ni betalt?"
Jag: "Nej, vi bara praoarvs"
Killen: "Vad sa du?"
Jag: "Nej, vi bara praouar"
Jag kunde inte säga praouar, eller vad fan det heter, så vi gapflabbade åt det. Aja, har iallafall inte varit så roligt. Fast personalen var trevlig, det var bara ynga människor, som fortfgarande gick i skolan som jobbade där, förutom våran handledare .-.-''

Inga kommentarer: